Wednesday, March 17, 2010

Di saat hatiku terusik..:(

pada malam ini, ingin juga saya gaghkan diri saya untuk share sumthing dengan kalian semua...

Pada mula2 mendapat tugasan, hati saya amat berat untuk menghadirinya kerna ianya pada malam hari, namun saya gagahkan juga hati dan perasaan ini.

setibanya saya di sana, majlis yg amat grand itu pon bermula, dan bermula la acara nyayian yang amat lama saya tinggalkan, dan mulalah acara makan2...wah...itu yang aku suke sebenarnye..:)

dan pabela saya tgh que mengambil makanan, ada sorg kanak2 ini, iatu anak-anak yatim dari seluruh Malaysia yg berkumpul di Terengganu kerna ada majlis sukan,
berbalik kepada kanak2 ini, sungguh sayu ak melihat akan dirinya, menampakkan dirinya yang daif dan kecil cuba mengambil makanan tanpa ibu bapanya disisi, namun dia tampak biasa dengan semua itu,
entah mengapa hatiku begitu tersentuh melihat kanak2 berkenaan...ohhh, disitu ku cuba menahan air mataku drik mengalir....

Sekali lagi jiwaku tersentuh pabela melihat kanak2 ini membuat persembahan dan melibatkan sensitiviti yang penuh emosi dan melihatkan kesedihan kehilangan ibu mereka...
ohh tuhan, air mata ku hampir rabak lagi...apakah yang mereka rasakan di dalam hati mereka ketika itu, sehingga kan ak yang menyaksikan persembahan mereka hampir menitiskan air mata....

lantas, ketika mereka selesai membuat persembahan, ak kuatkan hati ku untuk hampir kepada mereka untuk mengambil gambar sebagai kenang2 kenangan...

mereka sungguh comel dan begitu mesra dan sehingga teringat2 akan mereka sehingga hari ini dan saat ini...

ohh tuhan, peliharakanlah mereka dunia dan akhirat...:(


with the certain of orphans from Perak.....so sweet :))



if i ready at that time, i will adopt them....siyesly....:(

3 comments:

Anonymous said...

touching makkkkk

:(

Anak Kampung said...

iekah-ko touching, ak ni naseb bek x rabak terus kt c2

Jo said...

din nampak,,,


hensem ;)